Program został uchwalony uchwałą Nr VII/53/07 Rady Powiatu Włoszczowskiego z dnia 29 maja 2007 r. Zasadniczym celem programu jest doprowadzenie do stopniowej eliminacji wyrobów zawierających azbest z otoczenia mieszkańców powiatu oraz ich bezpieczne i prawidłowe unieszkodliwienie. W programie opisano zagrożenia ze strony azbestu, odpowiadające przepisom prawa szczegółowe instrukcje postępowania z wyrobami i odpadami zawierającymi azbest, cele programu oraz ogólne zasady wsparcia, jakie Powiat zamierza udzielać uprawnionym podmiotom decydującym się na usunięcie elementów zawierających azbest z obiektów budowlanych. Pomoc ta ma na celu zachęcić do podejmowania tego rodzaju działań oraz zmniejszyć ryzyko związane z nieprawidłowym ich wykonaniem. Szczegółowe zasady wspierania tego rodzaju przedsięwzięć ze środków budżetu powiatu zostały określone w regulaminie finansowania przez Powiat Włoszczowski usługi załadunku, wywozu i utylizacji wyrobów zawierających azbest z obiektów budowlanych znajdujących się na terenie nieruchomości stanowiących własność osób fizycznych położonych na terenie powiatu włoszczowskiego oraz regulaminie finansowania przez Powiat Włoszczowski usługi załadunku, wywozu i utylizacji wyrobów zawierających azbest składowanych na terenie nieruchomości stanowiących własność osób fizycznych położonych na terenie powiatu włoszczowskiego przyjętych uchwałą Nr 38/10 Zarządu Powiatu Włoszczowskiego z dnia 8 kwietnia 2010 r. ze zmianami wynikającymi z uchwały Nr 51/10 Zarządu Powiatu Włoszczowskiego z dnia 17 maja 2010 r.
Począwszy od 1 stycznia 2013 r. Program usuwania wyrobów zawierających azbest dla Powiatu Włoszczowskiego jest realizowany poprzez udzielanie dotacji z budżetu powiatu gminom z terenu powiatu włoszczowskiego na realizację gminnych programów usuwania wyrobów zawierających azbest.
Pliki do pobrania: